„Mazda“ grįžta prie rotorinių variklių

 

2020-aisiais pasirodys pirmasis „Mazda“ automobilis ir pirmasis pasaulyje vadinamasis „range-extender“ (padidinto atstumo) elektromobilis su rotoriniu varikliu, naudojamu papildomam įkrovimui. Šios transporto priemonės taps naujai paskelbto koncerno plano „Susitainable Zoom-Zoom 2030“ dalimi, rašoma pranešime žiniasklaidai.

„Zoom-zoom“ „Mazda“ gerbėjams gerai žinomas garsas. Taip skamba koncerno siekis visus savo automobilius kurti taip, kad važiuoti jais būtų tikras malonumas. Elektromobiliai netaps išimtimi.

Padidinto atstumo elektromobilis turės nediduką ir labai lengvą rotorinį variklį, kuris startuos tuomet, kai baterijoje liks nedaug elektros energijos – vidaus degimo variklis nevarys ratų, o suks generatorių, kuris papildys akumuliatorių energija.

Maža to, planuojama, kad rotorinio variklio degalai bus ne benzinas, o suskystintos LPG dujos.

„Mazda“ planuoja, kad 2030-aisiais koncernų automobilių gamoje 95 proc. užims hibridiniai automobiliai, kuriuose veiks elektros ir vidaus degimo variklių kombinacija. Likusieji 5 proc. bus tikrieji elektromobiliai.

Todėl koncernas tęs savo „SKYACTIV“ šeimos vidaus degimo variklių tobulinimą. Naujausios šio proceso pavyzdys – „SKYACTIV-X“ variklis, kuriame degalų mišinys užsidega nuo slėgio, panašiai kaip dyzeliniame variklyje.

„Mazda“ taip pat pasirengusi iki 2030-ųjų 50 proc. sumažinti gaminamų automobilių anglies dvideginio emisiją, o iki 2050-ųjų – 90 proc.

Koncernas pažymi, kad elektromobilių gamos plėtra priklausys ir nuo to, kaip pasaulyje keisis elektros energijos gamybos principai – nėra daug naudos gamtai iš elektromobilių, jei jiems reikalingą elektros energiją gamina taršios jėgainės.

Šiuo metu automobilių industrija eksperimentuoja su įvairiomis alternatyvių degalų rūšimis, tokiomis kaip gamtinės dujos, LPG, vandeniliu, ar net biodegalais iš mikroskopinių dumblių.

„Mazda“ pastarųjų degalų tobulinimą laiko labai svarbiu faktoriumi, siekiant neutralizuoti anglies dvideginio emisiją vidaus degimo varikliuose, todėl bendradarbiauja su Tokijo technologijų institutu ir Hirosimos universitetu.

Tokiu būdu koncernas siekia ne tik išnaudoti naujo tipo automobilių pranašumus, bet ir siekti, kad šios transporto priemonės atitiktų griežčiausius aplinkosaugos reikalavimus.

Dar daugiau – jos turi būti sukurtos laikantis „Mazda“ vairavimo malonumo ir „Jinba Ittai“ (kai automobilis ir jo vairuotojas yra vienis) projektavimo ir kūrybos filosofijos.

Lrt.lt

Taip pat skaitykite:

Nuorodų sąrašas

Nuorodų sąrašas

Powered by BaltiCode